Medewerker Frontoffice / Plantoetsing

Standplaats:
Gouda
Startdatum:
01.09.2019
Einddatum:
01.09.2020
Maximaal tarief:
€ 48.00
Uren per week:
36

De Omgevingsdienst Midden-Holland (ODMH) draagt bij aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Dit doen wij door milieutaken in de hele regio en bouw- en woningtoezichttaken in een gedeelte ervan uit te voeren in opdracht van de aangesloten gemeenten in Midden-Holland en de provincie Zuid-Holland. De basistaken van de ODMH omvatten vergunningverlening, toezicht en handhaving van milieuregels, bouw- en woningtoezicht en advisering, ontwikkeling en uitvoering van duurzaamheidsbeleid. De ODMH adviseert de regiogemeenten ook over milieuaspecten bij ruimtelijke plannen. Het gebied waar de ODMH in opereert heeft circa 350.000 inwoners, ruim 12.500 bedrijven en is verdeeld over zes gemeenten. Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en zijn sinds juni 2011 ISO 9001 gecertificeerd.
 
Wij zoeken een:
Medewerker  Frontoffice / Plantoetsing
voor een combinatie functie als frontofficemedewerker BWT en Plantoetser.

Kerntaken
1. Frontoffice

          -   Je verricht de intake van vragen (persoonlijk, telefonisch en per e-mail) over wet- en
              regelgeving en over producten en diensten van de afdeling;
          -  Je toetst aan beleid en andere wet- en regelgeving;
          -  Je verzamelt alle benodigde informatie en je overlegt eventueel met collega’s om tot een
              juist geformuleerd  antwoord te komen;
          -  Je koppelt het advies of de informatie over de gestelde vraag terug aan de vraagsteller.
  
2. Plantoetser
          -  Je beoordeeld plannen aan het vigerende bestemmingsplan en schrijft onderbouwde 
             adviezen op basis van deze toetsing;
          -   je fungeert als sparringpartner voor de vergunningverleners op het gebied van ruimtelijke
              ordening
          - Je schuift aan bij gemeentelijke overleggen inzake advisering bij afwijkingen van bestemmingsplan;
          - Je adviseert en beoordeeld samen met gemeenten bij de ontwikkeling van nieuwe bestemmingsplannen.   


3. Adviseren, ondersteunen en ontwikkelen

  • zelfstandig afhandelen van vraagstukken;
  • Overzicht hebben over de eigen werkvoorraad en prioriteiten kunnen stellen;
  • Op de hoogte blijven van veranderende wet- en regelgeving ten aanzien van bouwen en ruimtelijke ordening;
  • Bijdragen aan uniforme taakinvulling en teamontwikkeling door het delen van kennis en werkwijzen;


Functie-eisen:

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding richting Ruimtelijke Ordening;
  • Geen tot maximaal 2 jaar werkervaring op het werkgebied wat wij zoeken binnen een Omgevingsdienst;
  • Klantgericht;


De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er . Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren of in loondienst te zijn via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten